reindeer cookies

Advent je tu a k nemu neodmysliteľne patrí aj maškrtenie dobrôt od výmyslu sveta. Vrátane pečenia koláčikov . Ja som sa pustila do sladkých sobíkovských cookies ktorých recept nájdete aj na stránke Lidl cukrárne . Použila som: 250g hladkej múky, 150g práškového cukru, 1 vanilkový pudingový prášok, 1 vajíčko, 200g zmäknutého masla, kôra z jedného citróna a na ozdobu: 1 lyžica práškového cukru, niekoľko kvapiek šťavy z citróna, lentilky, roztopenú čokoládu. Postup je nasledovný : všetky ingrediencie zmiešame v vytvoríme tuhé cesto. Cesto si rozvaľkáme aby malo hrúbku cca. 3-5 mm a vykrajujeme rôzne tvary ja som zvolila kolieska . Poukladáme na plech s pečiacim papierom . Ukladáme asi 5 cm od seba.  Vložíme do rúry pri teplote 180° asi 15 minút podľa toho akú majú farbu. Koláčiky necháme vychladnúť a potom sa môžeme pustiť do zdobenia. Zmiešame cukor a kvapky z citróna aby vznikla tuhá hmota ako "lepidlo" , roztopíme čokoládu vo vodnom kúpeli. Čokoládu si nalejeme so vrecka s malou dierkou alebo do zdobiaceho pera. "lepidlom nalepíme" lentilku najlepšie červenú alebo ružovú ale zaujímavo to vizerá aj s inými farbami. Nakoniec urobíme čokoládou oči, parohy a necháme vyschnúť. A takto krásne vizerajú a ešte lepšie chutia .


0 komentárov: