pečiatkové keksy

Pečiatky na koláčiky som dostala minulý rok pred Vianocami a od vtedy som vyskúšala zopár receptov. Pečiatkovala som z perníkového aj lineckého cesta. Perníkové cesto sa mi celkom pozdávalo, len pečiatka na perníčku nevyzerala dominantne. Linecké cesto tiež nebolo úplné fiasko, len sa pri pečení trochu zmenšilo. Konečne som našla recept, ktorý zaručí, že keksík  počas celého procesu bude držať tvar.
Budeme potrebovať:
  • 250 g hladkej múky
  • 90 g Sweet family práškového cukru
  • 125 g masla
  • 1 vajíčko
  • 2 lyžice medu
  • 1 a pol lyžičky škorice 
Postup: 
Všetky ingrediencie zmiešam v jednej mise do tuhého cesta. Následne cesto nechám asi hodinu odležať v chladničke aby sa poriadne spojilo. Na pomúčenej doske cesto rozvaľkám na hrúbku asi 5mm a vykrajujem ľubovolné tvary. Na surové koláčiky otlačím pečiatky (toto množstvo cesta mi vyšlo asi na 2 plechy). Keksíky pečiem pri 190°C asi 8 minút. Pečú naozaj rýchlo preto treba sledovať čas aby vám neprismudli. Koláčiky môžete podávať nasucho alebo s džemom resp. krémom. Dobrú chuť!

0 komentárov: